"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΤΣΑΡΛΑΤΑΝΑΔΙΚΟ: Οι Αϊζενστάιν του Μαξίμου



Γκροτέσκ μηνύματα, εικόνες μπανάλ μιας Ελλάδας που δεν υπάρχει, σκηνοθετικές αφέλειες και πολιτικό φολκλόρ που ακόμη και στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 θα εθεωρείτο ντεμοντέ.


Αυτό είναι το πνεύμα των φτηνιάρικων προπαγανδιστικών βίντεο της κυβέρνησης, τα οποία φαίνεται ότι αποτελούν το νέο trend στο Μέγαρο Μαξίμου.

Πιθανόν κάποιοι εκεί μέσα να διασκεδάζουν με αυτά. Ή να θεωρούν ότι οι ιθαγενείς μασάνε το κουτόχορτο.


Είδαμε πριν από μερικές εβδομάδες εκείνο το καταπληκτικής εμπνεύσεως φιλμάκι για το κοινωνικό μέρισμα. 


Ο Τσίπρας ως πατερούλης, να διαβάζει με περίσκεψη κάτι χαρτιά και να σημειώνει με την ακριβή του πέννα, η φωνή του να περιγράφει την βαθυστόχαστη σκέψη της «διανομής» του μερίσματος και όλα αυτά να συνοδεύονται από την χονδροειδή αντιπαραβολή «φτωχοί και καταφρονεμένοι vs. πλούσιοι-φοροφυγάδες-λαμόγια». Μέσω της εικόνας του χοντρού πούρου και της πόρτας που ανοιγοκλείνει σε ένα σκοτεινό δωμάτιο…


Περισσότερο εμπνευσμένο και χαριτωμένο ήταν το νέο φιλμάκι. Αυτό που γυρίστηκε για να εορταστεί μία επέτειος, που όλοι αγνοούσαν ότι έπρεπε να εορταστεί: ο ένας χρόνος λειτουργίας του πρωθυπουργικού γραφείου στην Θεσσαλονίκη. Λες και ο Τσίπρας με το γραφείο του απελευθέρωσαν την πόλη και πρέπει να το γιορτάζουν. Μπορεί κάτι τέτοιο να πιστεύουν, εδώ που τα λέμε…


Στο νέο αυτό δημιούργημα, δεσπόζουν όλες οι στερεοτυπικές εικόνες: λαχταριστές μπουγάτσες (για όσους…), κουλούρια (αφού για έναν ανεξήγητο λόγο λέγονται «Θεσσαλονίκης» ας τα βάλουμε και αυτά), Λευκός Πύργος, λιμάνι, καφενεία, μπουζούκια και μία ομάδα συνεργατών του Τσίπρα οι οποίοι συσκέπτονται (και άρα εργάζονται σκληρά για το καλό της πόλης). Για το τι ακριβώς ισχύει από όλα αυτά που περιγράφονται – πέραν της μπουγάτσας, ας ρωτήσουν τους Θεσσαλονικείς. Και τον δήμαρχο.


Μπορεί κανείς να φανταστεί την ομάδα που εμπνεύστηκε όλα αυτά να παρακολουθεί τα καλλιτεχνήματα και να αυτο-επαινείται: «Καλό είναι! Ας το βγάλουμε!».


Αυτή είναι η αισθητική τους άποψη και αυτός...
 ο απλοϊκός τρόπος με τον οποίο θεωρούν ότι μπορούν να περνούν κάποια δήθεν μηνύματα. Πάντοτε με το voice over του Τσίπρα και πάντοτε με την κατακλείδα: «Ηταν δίκαιο και έγινε πράξη».


Πράγματι. Για τα γούστα τους καλά είναι όλα αυτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: